Meclis Genel Kurulu devam ediyor…Ataoğlu ve Arıklı dijital güvenlik ve çevre krizi eleştirilerini yanıtladı – BRTK

Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, çevre konusunda yerel yönetimlerle ortak yürütülen çalışmalar kapsamında çöp sorununun çözümünde son aşamaya gelindiğini belirterek, önümüzdeki hafta Türkiye Cumhuriyeti yetkilileri ve belediyelerle yeniden bir araya geleceklerini söyledi.
Meclis Genel Kuruu devam ediyor. Cumhuriyet Meclisi’nde Cumhuriyetçi Türk Partsi (CTP) Genel Başkanı Sıla Usar İncirli’nin “Ülkemizin Dijital Güvenliği ve Çevre Krizi” konulu konuşmasına yanıt veren Ataoğlu, çöp depolama alanlarında yaşanan sorunlar ve yangınlarla ilgili eleştirilerin haklı yönleri bulunduğunu ifade etti.
Hükümetin bu konuda yerel yönetimlerle birlikte hareket ettiğini belirten Ataoğlu, Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile yapılan görüşmeler doğrultusunda çalışmaların sürdürüldüğünü kaydetti.
Çöp transfer istasyonlarının kurulması ve sıfır atık hedefi doğrultusunda gerekli adımların atıldığını söyleyen Ataoğlu, belediyelerle sürekli temas halinde olduklarını ifade etti.
Geçtiğimiz hafta Azerbaycan’da gerçekleştirdiği temaslarda da konuyu gündeme getirdiğini belirten Ataoğlu, önümüzdeki hafta Türkiye Cumhuriyeti yetkilileriyle yapılacak görüşmenin ardından yerel yönetimlerle yeniden bir araya geleceklerini söyledi.
“Bu çalışma gizli yürütülen ya da tek başına yapılan bir çalışma değildir” diyen Ataoğlu, tüm belediyelerle ortak hedefler doğrultusunda hareket ettiklerini vurguladı.
Çöp depolama alanlarında yaşanan yangınların ve ortaya çıkan görüntülerin kendilerini de rahatsız ettiğini ifade eden Ataoğlu, “Ülkemize gelen misafirlerin bu konudaki sorularına cevap verememek hiçbirimizin hoşuna gitmiyor.” dedi.
Ataoğlu, çevre sorunlarının ortadan kaldırılmasına yönelik projelerde son aşamaya gelindiğini belirterek, önümüzdeki hafta yapılacak görüşmelerin ardından belediyelerle birlikte nihai kararların alınmasının hedeflendiğini kaydetti.
– Arıklı
Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı ise, dijital güvenlik konusunda yaptığı konuşmada, siber saldırıların yalnızca KKTC’nin değil, tüm dünyanın karşı karşıya olduğu bir tehdit olduğunu belirterek, dijitalleşmenin sağladığı kolaylıkların yanında yeni güvenlik risklerini de beraberinde getirdiğini söyledi.
Dünyanın birçok ülkesinde kamu kurumları ve büyük şirketlerin siber saldırıların hedefi olduğunu ifade eden Arıklı, bu tehditlerin sürekli geliştiğini ve tek seferlik önlemlerle tamamen ortadan kaldırılmasının mümkün olmadığını kaydetti.
KKTC’de de kamu kurumları ile bankaların zaman zaman siber saldırılara maruz kaldığını belirten Arıklı, Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Kurumu’nun (BTHK) birçok saldırıyı kamuoyuna yansımadan önlediğini söyledi.
BTHK bünyesinde daha güçlü ve merkezi bir siber güvenlik yapılanması oluşturmak için çalışma yürüttüklerini ifade eden Arıklı, Türkiye Cumhuriyeti’ndeki Siber Güvenlik Başkanlığı ile temas halinde olduklarını ve teknik destek talebinde bulunduklarını kaydetti.
Arıklı, önümüzdeki haftalarda Türkiye’den uzman ekiplerle birlikte hem kamu kurumlarının güvenlik altyapısının güçlendirilmesi hem de bilişim alanında görev yapan personelin eğitilmesine yönelik çalışmalar başlatılacağını söyledi.
– Özuslu
Konuşmanın ardından yerinden söz alan CTP Milletvekili Sami Özuslu, yaklaşık 364 bin kişiye ait kişisel verilerin internet ortamında yayımlandığı yönündeki iddiaları gündeme getirerek, hükümetin konuya ne zaman vakıf olduğunu ve vatandaşların karşı karşıya olduğu risklerin değerlendirilip değerlendirilmediğini sordu.
Arıklı ise söz konusu olayın şu aşamada araştırılan bir iddia olduğunu belirterek, “Olma ihtimali var. Boyutunun ne olduğu konusunda BTHK çok ciddi bir araştırma yürütüyor.” dedi.
Araştırma sonuçlarının rapor halinde hükümete sunulacağını ve kamuoyuyla paylaşılacağını kaydeden Arıklı, konuya ilişkin çalışmaların kısa süre içerisinde netleşeceğini söyledi.
– Özdenefe
CTP Milletvekili Fazilet Özdenefe de kamu kurumlarında kullanılan bilişim sistemlerinin merkezi bir yapı üzerinden mi yoksa her kurum tarafından ayrı ayrı mı yürütüldüğünü sordu.
Bunun üzerine Arıklı, mevcut durumda kurumların kendi güvenlik tedbirlerini aldığını belirterek, hedeflerinin Türkiye’deki modele benzer şekilde BTHK çatısı altında merkezi bir siber güvenlik yapısı oluşturmak olduğunu ifade etti.
– Toros
CTP Milletvekili Fikri Toros ise siber saldırılarla mücadelenin uluslararası boyutu bulunduğunu ifade ederek, bu tür tehditlerin internet altyapısı üzerinden sınır aşan bir güvenlik sorunu haline geldiğini söyledi.
Siber saldırıların son yıllarda ülkelerin güvenliğini tehdit eden en önemli risklerden biri olarak kabul edildiğine dikkat çeken Toros, bu alanda faaliyet gösteren uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapılmasının zorunlu olduğunu ifade etti.
BTHK bünyesinde merkezi bir yapı oluşturulmasını desteklediğini kaydeden Toros, ancak araştırma, eğitim, tatbikat ve bilgi paylaşımı gibi alanlarda uluslararası mücadele mekanizmalarına entegre olunmadığı sürece yerel tedbirlerin tek başına yeterli olmayacağını söyledi.
Toros, bu nedenle gerek Türkiye Cumhuriyeti gerekse Avrupa Birliği nezdindeki muhataplarla temas kurularak uluslararası iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Arıklı ise sınır aşan siber suçlar ve saldırılarla mücadelenin ancak uluslararası iş birliğiyle mümkün olabileceğini belirterek, yalnızca yerel tedbirlerle bu tehditlerin önlenmesinin kolay olmadığını söyledi.
Bu nedenle ilgili uluslararası kurumlarla iş birliği içerisinde hareket edeceklerini kaydeden Arıklı, konuyu Cumhurbaşkanı’nın da gündemine taşıyacaklarını ifade etti.
Arıklı, Cumhurbaşkanı’nın gerçekleştireceği temaslarda siber güvenlik konusunun da güven artırıcı önlemler kapsamında ele alınmasının faydalı olacağını düşündüğünü dile getirdi.










